Chemická kotva Fischer FIS EM – bezpečnost na železnici

Bezpečnost na čínských kolejích – fischer chemická malta FIS EM zajišťuje vysokorychlostní železniční síť v Číně

Čína se chlubí nejdelší vysokorychlostní železniční sítí na světě. V lednu 2018 zaujímaly tyto vysokorychlostní tratě přes 25 000 km. Tato vysokorychlostní železniční doprava tvoří více než 60% světové železniční sítě. Čína dále investuje do rozšíření železničního systému.

Aby byla zajištěna bezpečnost, musí být tratě pravidelně udržovány a opravovány – jak se v současné době provádí pomocí fischer injektážní malty FIS EM 390 S. Starší tratě se v současnosti obnovují a rekonstruují za pomoci více než 250 000 ks chemických malt fischer FIS EM 390 S.

Díky stále se rozvíjející vysokorychlostní železniční síti, má země v úmyslu spojit velká města dohromady, zvýšit přepravní kapacitu a posílit ekonomiku navázáním spojení s periferními regiony. Neměla by však přehlížet bezpečnost. V zemi se nachází 8 vysokorychlostních železničních sítí, které jsou provozovány již několik let. Železnice spojují sever a jih, východ a západ a jsou ve stavu, který vyžaduje neustálé opravy a údržbu.

Fischer epoxidová chemická malta FIS EM 390 S se používá k preventivnímu vyztužení desek vozovek, jakož i pro základy kolejových spínačů a základových desek. Práce na železnicích ovlivňuje hlavní trasy železniční sítě vysokorychlostními kolejemi mezi Šanghajem a Hangzhou, Nanjing a Hangzhou, Pekingem a Šanghajem, Hangzhou a Ningbo a Hangzhou a Changsha.

Opravy jsou pod vedením kanceláře China Railway Shanghai Bureau. Aby byla zajištěna účinnost kotevních prvků, kladou odpovědní pracovníci mimořádně přísné požadavky na výkonnost výrobků. A to i v případě trhlin v deskách vozovek nebo základových deskách.

Právě chemická malta fischer FIS EM 390 S splňuje tyto vysoké požadavky díky svým různým vlastnostem. Mezi ně patří silné přídržné síly, odolnost vůči vodě, teplu a vlhkosti ať už v mrazivých, nebo teplých teplotách. Právě teploty pod nulou převládají na severu a v severovýchodních provincií Číny. Naopak na jihu a ve východních oblastech na pobřeží se vyskytuje extrémně horké a vlhké klima. To je třeba vzít v úvahu při plánování, údržbě a kontrole infrastruktury i mašin.

Chemická malta fischer FIS EM 390 S dosahuje vůbec nejvyšší únosnosti v tažené i tlačné zóně betonu a vydrží extrémní podmínky, které v Číně jsou. Kombinuje se s různými schválenými systémovými prvky, např. kotevním svorníkem FIS A nebo kotevním pouzdrem s vnitřním závitem RG M I. Epoxidovou chemickou maltu lze použít také ve vyvrtaných otvorech naplněných vodou a v seizmicky aktivních oblastech. Kromě toho má velmi vysokou odolnost proti korozi a ohni. Celkově je tedy bezpečnou volbou pro údržbu kolejí, ale také například pro upevnění nových kolejí nebo pro kotvení pod vodou.

 

Článek byl převzat z webu Fischer.de